Grupa III - Kacperki


w poprzednim tygodniu

Wycieczka

Dnia 22.05.2024r.  o godz. 9.00





w tym miesiącu




w poprzednim miesiącu

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec, grupa III „Kacperki”

    Piosenka do nauki:   „Wiosna na hulajnodze ” K. Gowik





w tym roku kalendarzowym



Zaproszenie na uroczystość Dnia Babci i Dziadka

Dzieci z grupy III „KACPERKI”



Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc styczeń w grupie III „Kacperki”

- poznaje pory roku,
- poznaje sposoby odmierzania czasu,
- poznaje dni tygodnia,
- rozwija umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- nazywa członków rodziny,
- określa stosunki łączące dziadków z rodzicami,
- uczy się życzliwych zachowań wobec bliskich osób,
- rozwija uczucia szacunku i przywiązania do dziadków, osób bliskich,
- ćwiczy mięśnie narządów mowy,
- rozszerza wydolność płuc,
- grupuje elementów wg wielkości,
- doskonali liczenie w zakresie dostępnym dziecku,
- rozumie określenia ułożenia przedmiotu w przestrzeni: na, pod, za, obok.





w tym roku szkolnym

ZAPROSZENIE NA JASEŁKA

                                                 Dzieci i Nauczycielki
                                                         z gr. III KACPERKI





Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad w grupie III „Kacperki”

    1. Dostrzeganie zjawisk atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni.



Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik w grupie III „Kacperki”

    1. Zapoznanie z drzewami rosnącymi w najbliższym otoczeniu: dąb, kasztanowiec, jarzębina.
2. Rozpoznawanie i nazywanie: żołędzie, kasztany, korale jarzębiny.
3. Dostrzeganie różnic w wyglądzie liści: kolor i kształt.
4. Rozpoznawanie i nazywanie popularnych warzyw i owoców.
5. Rozumienie znaczenia jedzenia warzyw i owoców dla zdrowia.
6. Doskonalenie zmysłów: dotyku, węchu, smaku.
7. Liczenie w dostępnym zakresie i określa liczbę elementów liczebnikami.
8. Posługiwanie się określeniami: mniej, więcej.
9. Tworzenie rytmiczny układ elementów wg wzoru.
10. Reaguje na sygnały słowne, wzrokowe i słuchowe.
11. Usprawnia ruchome narządy mowy.
12. Poszerza wydolność oddechową płuc – oddycha prawidłowym torem oddechowym.
13. Uczestniczy w zabawach ruchowych.
14. Porusza się w rzędzie i kole wiązanym.