Rozśpiewany Białystok Śpiewająca Polska Przedszkole w Ruchu Comenius eTwinning bezpieczne_przedszkole zachowaj równowagę zabawy fundamentalne Przedszkole z Pasją przyjazna_szkola Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowczniej Oświaty
 

Owoce

 

Kochane Pszczółki, dzisiaj mamy dla was „pyszny”, owocowy temat.
Zapraszamy do zabawy.

  1. Zagadki. Czytamy dzieciom zagadki, po ich odgadnięciu przedstawiamy ilustrację.

„Ananas”

Słodki owoc żółto - złoty i chłopiec co lubi psoty
taką samą nazwę mają czy wiesz jak się nazywają?

„Arbuz”

Skórę mam grubą, zieloną. Środek miękki i czerwony.
Pestki czarne tez we mnie są. Czy już ktoś odgadł nazwę mą?

Gruszka”

Ma gruby brzuszek i kolor żółto-zielony.
Będzie z niej w zimie, kompot wymarzony.

„Truskawka”

Czerwona jest i soczysta, zjeść ją to przyjemność czysta.
Wczesnym latem się pojawia, w ustach słodki smak zostawia.

 

  1. Słuchanie fragmentu wiersza pt. „Witaminki”
    Usiądź misiu przy stoliczku,
    zobacz, co jest w tym koszyczku.
    Ananasek ma czuprynkę,
    a cytrynka kwaśną minkę.
    Mandarynka się uśmiecha,
    będziesz misiu miał uciechę.
    Dzisiaj jemy witaminki,
    chociaż kuszą nas landrynki.

Rozmowa na temat treści wiersza.
Co stało na stoliczku misia?
Co znajdowało się w koszyczku?
Jakie owoce znajdowały się w koszyku?
Czy miś zjadł owoce i warzywa?
Co można jeszcze robić, aby być zdrowym?

  1. Ułóż owoce według koloru.  Na dywanie wyznaczamy 3 pola(żółte, czerwone i zielone), rozkładamy swobodnie obrazki z owocami. Zadajemy dziecku pytanie: jak można rozłożyć te owoce w nasze pola? Jeżeli dziecko ma problem ze znalezieniem rozwiązania, można ułożyć w każdym polu po jednym obrazku i poprosić dziecko by dokończyło zadanie.

W załącznikach znajdują się ilustracje do zabawy.

  1. Owocowe rytmy.

Układamy rytmy z owoców (naturalnych lub z obrazków).

Np. cytryna – truskawka – cytryna – truskawka – cytryna…

         

Jabłko – cytryna – truskawka – jabłko – cytryna …

  1. Owocowy czarodziej. Układamy w szeregu owoce (początkowo 3, następnie można zwiększyć ilość). Prosimy dziecko by zapamiętało jakie owoce są ułożone (można wraz z dzieckiem nazwać je kolejno). Zakrywamy owoce materiałem i powtarzamy „zaklęcie”:

Czary mar bęc,
na który owoc mam chęć?

 W tym momencie dziecko zamyka oczy a my zabieramy jeden z owoców. Prosimy dziecko by odgadło, jaki owoc zniknął.

  1. „Arbuz” – praca plastyczna
    Do wykonania pracy potrzebujemy: papierowy talerzyk, pocięte kartki papieru (zielona i różowa) oraz czarną kredkę.

Sposób wykonania:
Przecinamy talerzyk na pół, na zewnętrzną krawędź przyklejamy zielone kawałki papieru, natomiast na środkową – różowe. Następnie czarną kredką malujemy pestki.

 

 

Pozdrawiamy
Pani Asia i Pani Patrycja

 



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

 



grupy / grupa6

Rozśpiewany Białystok Śpiewająca Polska Przedszkole w Ruchu Comenius eTwinning bezpieczne_przedszkole zachowaj równowagę zabawy fundamentalne Przedszkole z Pasją przyjazna_szkola Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowczniej Oświaty

 
Znajdź nas na Facebooku



góra strony