Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze w lutym w grupie VI
- Uczestniczenie w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych.
- Odróżnianie bezpiecznych od niebezpiecznych miejsc do zabaw zimowych.
- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych sportów zimowych oraz sprzętów potrzebnych do ich uprawiania.
- Dostosowywanie się do poleceń nauczyciela.
- Porównywanie obrazków i odkrywanie związków przyczynowo – skutkowych.
- Samodzielne używanie sztućców, nakrywanie do stołu, sprzątanie po posiłku.
- Doskonalenie umiejętności dbania o porządek w sali.
- Układanie w szeregi różne przedmioty, dokładanie kolejnych elementów do szeregu, układanie szeregu według wzoru.
- Kształcenie logicznego myślenia poprzez kodowanie, wykonywanie łamigłówek.
- Znajomość nazw pór roku, miesięcy oraz dni tygodnia.
- Przestrzeganie kodeksu przedszkolaka.
- Wypowiadanie się na temat czytanego wiersza czy opowiadania.
- Wykonywanie pracy plastycznej i innych zadań według instrukcji.
- Znajomość wyglądu graficznego swojego imienia.
- Rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych, rebusów.
- Dokonywanie analizy sylabowej nazw obrazków.
- Rozwijanie języka, pamięci i wyobraźni.
- Obserwowanie przyrody w naturalnym jej otoczeniu podczas wycieczek czy spacerów.
- Używanie zwrotów grzecznościowych.
- Rozpoznawanie i nazywanie wartości takich jak: dobro, miłość, prawda, odwaga, szacunek, tolerancja, uczciwość.
- Prawidłowe orientowanie się w przestrzeni – rozróżnianie prawej i lewej strony ciała.
- Poznawanie liter alfabetu.
- Ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby i do innych przedmiotów.
- Precyzyjnie wycinanie po wytyczonym śladzie.
- Układanie z rozsypanki literowej wyrazy dźwiękonaśladowcze i ich czytanie, czytanie sylab imitujących dźwięki.
- Doskonali sprawności grafomotorycznej.
- Poprawnie wykonywane ćwiczenia gimnastyczne.
- Odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu, wnioskowanie na podstawie jego treści, dokonywanie analizy słuchowej wyrazu, wskazywanie obrazku, którego nazwa ma określoną liczbę sylab lub głosek.
- Znajomość zasad bezpiecznego korzystania z nożyczek, sprawne posługiwanie się nimi, wycinanie po liniach prostych, łamanych, falistych, kolistych, ustawiając nożyczki pod odpowiednim kątem do powierzchni papieru.
„Bajkowe marzenia” K. Gowik
Są bajki i baśnie, cudowny świat,
gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo lat,
to lubisz tak śnić do poduszki.
Ref. Tam możesz być, kim tylko chcesz,
i spełnić swoje marzenia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
powiedzmy swoje życzenia. x 2
Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,
to w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet, gdy złego coś dzieje się,
to zaraz ktoś uśmiech znów doda!
Ref. Bajkowy świat, inny niż nasz,
wszystko na dobre wciąż zmienia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
powiedzmy swoje życzenia. x 2
„Zawody” J. Wybieralska
„Piekarz piecze chleb i bułki,
Stolarz robi meble, półki.
Lekarz leczy chorych ludzi,
Strażak z ogniem wciąż się trudzi.
A zawodów na tym świecie,
Drogie dzieci pewnie wiecie.
Jest ich jeszcze bardzo wiele,
więc i inne tu wymienię.
Nauczyciel uczy dzieci,
Wiersze tworzą wciąż poeci.
Murarz domy nam buduje,
Tynkarz ściany otynkuje.
Pan elektryk prąd zakłada,
Weterynarz zwierzę bada.
Kucharz obiad ugotuje,
Górnik węgiel wciąż świdruje.
Fryzjer włosy czesze ładnie,
Baletnica tańczy zgrabnie.
Muzyk w graniu zmienia nuty,
Szewc naprawi wszystkim buty.
To nie wszystkie są zawody,
Na to są wszelkie dowody.
Że pracować wszędzie trzeba,
Na tak ważną "kromkę chleba”