Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze w marcu w grupie VI
- Przybliżenie wiadomości na temat teatru, filharmonii.
- Zachęcenie do zabawy w teatr – dowolnych i zorganizowanych.
- Rozwijanie sprawności manualnych.
- Rozwijanie poczucia rytmu i możliwości wokalnych.
- Poznawanie oznak wiosny.
- Poszerzanie wiadomości przyrodniczych o nazwy pierwszych wiosennych kwiatów: żonkil, krokus, przebiśnieg, tulipan.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
- Zwracanie uwagi na kaprysy pogody w marcu.
- Zapoznanie dzieci ze znaczeniem wiosennego przysłowia „W marcu jak w garncu”.
- Wdrażanie do utrzymania porządku w najbliższym otoczeniu.
- Zachęcenie do czynnego udziału w sianiu i sadzeniu roślin w kąciku przyrody, zachęcenie do ich pielęgnowania.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie różnego rodzaju muzyki.
- Rozpoznawanie wybranych instrumentów.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.
- Poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach.
- Uczestniczenie w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych.
- Dostosowywanie się do poleceń nauczyciela.
- Porównywanie obrazków i odkrywanie związków przyczynowo – skutkowych.
- Samodzielne używanie sztućców, nakrywanie do stołu, sprzątanie po posiłku.
- Doskonalenie umiejętności dbania o porządek w sali.
- Układanie w szeregi różne przedmioty, dokładanie kolejnych elementów do szeregu, układanie szeregu według wzoru.
- Kształcenie logicznego myślenia poprzez kodowanie, wykonywanie łamigłówek.
- Przestrzeganie kodeksu przedszkolaka.
- Wypowiadanie się na temat czytanego wiersza czy opowiadania.
- Wykonywanie pracy plastycznej i innych zadań według instrukcji.
- Znajomość wyglądu graficznego swojego imienia.
- Rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych, rebusów.
- Dokonywanie analizy sylabowej nazw obrazków.
- Rozwijanie języka, pamięci i wyobraźni.
- Obserwowanie przyrody w naturalnym jej otoczeniu podczas wycieczek czy spacerów.
- Używanie zwrotów grzecznościowych.
- Prawidłowe orientowanie się w przestrzeni – rozróżnianie prawej i lewej strony ciała.
- Poznawanie liter alfabetu.
- Ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby i do innych przedmiotów.
- Precyzyjnie wycinanie po wytyczonym śladzie.
- Układanie z rozsypanki literowej wyrazy dźwiękonaśladowcze i ich czytanie, czytanie sylab imitujących dźwięki.
- Doskonali sprawności grafomotorycznej.
- Poprawnie wykonywane ćwiczenia gimnastyczne.
- Odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu, wnioskowanie na podstawie jego treści, dokonywanie analizy słuchowej wyrazu, wskazywanie obrazku, którego nazwa ma określoną liczbę sylab lub głosek.
- Znajomość zasad bezpiecznego korzystania z nożyczek, sprawne posługiwanie się nimi, wycinanie po liniach prostych, łamanych, falistych, kolistych, ustawiając nożyczki pod odpowiednim kątem do powierzchni papieru.
„Maszeruje wiosna” K. Gowik
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
„Wiosna” D. Wawiłow
Idzie wiosna po świecie,
piszą o niej w gazecie.
Ma zziębnięte paluszki
i we włosach kwiatuszki.
Biega boso po trawie, trzyma ptaki w rękawie.











