Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec, grupa III „Kacperki”
- poznają nazwy pierwszych wiosennych kwiatów,
- poznają nazwy gatunków dinozaurów,
- rozwijają umiejętność przeliczania,
- rozwijają umiejętność kontynuowania rytmu,
- poznają zwiastuny wiosny,
- rozpoznają odgłosy deszczu, wiatru, burzy,
- zakładają kalendarz pogody,
- ćwiczą narządy mowy,
- budują proste wypowiedzi zrozumiałe dla otoczenia,
- uważnie słuchają tekstów literackich
- rozwijają koordynację ruchową.
Piosenka do nauki: „Wiosna na hulajnodze ” K. Gowik
- Nagle ciepłem powiało,
Nagle coś w lesie zapachniało.
Wszystkie lody stopniały,
a świat zielony zrobił się cały.
Ref: Wiosna ! Hej, hej, hej!
Wiosna! Hej, hej, hej!
Jedzie wiosna na hulajnodze.
Wszystkie kwiaty zakwitły jej przy drodze.
Wiatr wiośnie długie włosy rozwiewa.
Młodymi pąkami szepczą do niej drzewa.
Wiosna! Hej, hej, hej!
Wiosna !Hej, hej, hej!
- Ale co to? Śnieg pada!
Cicho na bazie sobie spada.
Wiosna porusza chmurami.
I znów słoneczko ciepłe nad nami.
Wiersz do nauki: „Wiosna idzie” E. Szelburg-Zarembina
Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
- Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!
Przyleciały bociany
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
- Wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!
Przyleciały jaskółeczki
kołem kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
- Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce!