Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec, grupa III „Kacperki”

  1. poznają nazwy pierwszych wiosennych kwiatów,
  2. poznają nazwy gatunków dinozaurów,
  3. rozwijają umiejętność przeliczania,
  4. rozwijają umiejętność kontynuowania rytmu,
  5. poznają zwiastuny wiosny,
  6. rozpoznają odgłosy deszczu, wiatru, burzy,
  7. zakładają kalendarz pogody,
  8. ćwiczą narządy mowy,
  9. budują proste wypowiedzi zrozumiałe dla otoczenia,
  10. uważnie słuchają tekstów literackich
  11. rozwijają koordynację ruchową.

    Piosenka do nauki:   „Wiosna na hulajnodze ” K. Gowik

  1. Nagle ciepłem powiało,
    Nagle coś w lesie zapachniało.
    Wszystkie lody stopniały,
    a świat zielony zrobił się cały.

Ref: Wiosna ! Hej, hej, hej!
Wiosna! Hej, hej, hej!
Jedzie wiosna na hulajnodze.
Wszystkie kwiaty zakwitły jej przy drodze.
Wiatr wiośnie długie włosy rozwiewa.
Młodymi pąkami szepczą do niej drzewa.
Wiosna! Hej, hej, hej!
Wiosna !Hej, hej, hej!

  1. Ale co to? Śnieg pada!
    Cicho na bazie sobie spada.
    Wiosna porusza chmurami.
    I znów słoneczko ciepłe nad nami.

 

 

 Wiersz do nauki: „Wiosna idzie” E. Szelburg-Zarembina

        Przyleciały skowroneczki

z radosną nowiną,

zaśpiewały, zawołały

ponad oziminą:

- Idzie wiosna! Wiosna idzie!

Śniegi w polu giną!

Przyleciały bociany

w bielutkich kapotach,

klekotały, ogłaszały

na wysokich płotach:

- Wiosna! Wiosna idzie!

Po łąkowych błotach!

Przyleciały jaskółeczki

kołem kołujące,

figlowały, świergotały

radośnie krzyczące:

- Idzie wiosna! Wiosna idzie!

Prowadzi ją słońce!