Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień w grupie III „Kacperki”
- Poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować w życiu,
- Poszerzają wiedzę o emocjach,
- Odróżniają zachowania pozytywne i negatywne,
- Określają swój nastrój,
- Poznają nazwy zwierząt wiejskich i nazwy ich domów,
- Rozpoznają głosy wybranych zwierząt wiejskich,
- Poznają produkty, które powstają z mleka i wełny,
- Poznają określenia: długi, krótki,
- Uczą się szeregować kredki według długości,
- Poznają sosoby radzenia sobie z zazdrością.
„Wiosna na wsi” piosenka B. Forma
Kogut głośno pieje,
gładzi piękne pióra.
– Ko, ko, jestem głodna –
woła pani kura.
Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,
gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,
mu, mu, iha, iha.
Kto nam dziś śniadanie da?
Na podwórku gęsi
i małe kaczuszki
tup, tup przytupują,
mają puste brzuszki.
Ref.: Kukuryku...
Idzie pan gospodarz,
ciężki worek niesie,
szur, szur sypie ziarna,
wszyscy głodni przecież.
Ref.: Kukuryku...
Z gospodarzem wiosna
cichutko przybyła
i pachnącą trawą
łąkę ozdobiła.
Ref.: Kukuryku...
Pasą się owieczki,
krowy i barany,
jest już z nami wiosna,
świat się cieszy cały.
Ref.: Kukuryku...
„Wiosna” wiersz
Przyszła do nas piękna wiosna
Wielką radość nam przyniosła!
Najpierw zawiał ciepły wietrzyk,
Potem z chmurki mokry deszczyk,
Zaświeciło jasne słonko,
Zatrzymało się nad łąką.
A na łące jest zabawa,
Pąki kwiatów, świeża trawa.
Wszystko pachnie, błyszczy, świeci
Patrzcie dzieci, bocian leci!
Boćki tu się rozglądają
Żaby szybko uciekają.
I owady są też tu,
Wszystko budzi się ze snu!